Οδεύουν στο τέλος τους οι λιμενικές εργασίες στο Κατάκολο !

Ολοκληρωμένα κατά το ήμισυ τα έργα επέκτασης προσήνεμου μώλου και παραλιακού κρηπιδώματος στο λιμάνι Κατακόλου

Πρόσω ολοταχώς για τη νησίδα

Το δυσκολότερο από τεχνικής άποψης τμήμα της υφιστάμενης εργολαβίας κατά τους μηχανικούς σε ότι αφορά στα λιμενικά έργα του Κατακόλου που έχουν ήδη φθάσει στο μέσον για την επέκταση του προσήνεμου μώλου τώρα ξεκινά , ενώ απομένει μόλις το 10% για την αποπεράτωση του παραλιακού κρηπιδώματος.
Η κατασκευαστική εταιρεία «Κάστωρ» στην κορύφωση της οικονομικής κρίσης κι ενώ εναλλάχτηκαν δυο κυβερνητικά σχήματα, πασχίζει να φέρει εις πέρας ένα μεγαλόπνοο έργο εκτελώντας μέχρι σήμερα τις εργασίες της εν μέσω κακών καιρικών συνθηκών, που επικράτησαν από τον περασμένο Ιανουάριο και μέχρι πολύ πρόσφατα!
Το απόγευμα της περασμένης Τετάρτης τάνκερ από το λιμάνι του Άμστερνταμ φορτωμένο με 150 τόνους σιδερένιων μανδύων , κατέπλευσε στο λιμάνι Κατακόλου οπου στήθηκε μεγάλη επιχείρηση από λιμενεργάτες και εργοδηγούς της εταιρείας , προκειμένου να μεταφερθούν στον χώρο αποθήκευσης , της μαρίνας.
Η επιχείρηση για την μεταφορά τους με γερανοφόρο όχημα της Κάστωρ , ρυμουλκό και φορτηγίδα της εταιρείας καθώς επίσης και κλαρκ του σωματείου λιμενεργατών Κατακόλου διήρκεσε πάνω από δυο ώρες, ενώ εξίσου εντυπωσιακή ήταν και η εναπόθεσητους στο εργοτάξιο της εταιρείας.
Αναμένεται έτσι να τοποθετηθούν στα 50 συνολικά μέτρα της επέκτασης από την υφιστάμενη νησίδα, στην μεσαία προβλήτα του λιμανιού , οπότε θα ξεκινήσει η πασαλόμπηξη και το γέμισμα των μανδύων, με ειδικού τύπου τσιμέντο προκειμένου να καλουπωθεί η εξωτερική βάση της πρόσθετης νησίδας .
Η νησίδα όπως προβλέπεται από το προγραμματικό σχέδιο της εργολαβίας αναμένεται να δώσειτόσο σε αισθητικό όσοκυρίως σε πρακτικό επίπεδο , άνεση και λειτουργικότητα δέσης των κρουαζιεροπλοίων στις προβλήτες 2 και 3 του λιμανιού , αφού εκτός της προσβασιμότητας της από πεζούς θα έχει το επιπλέον πλεονέκτημα δεστρών για τις ανάγκες ελλιμενισμού των κρουαζιεροπλοίων.
Η συνέχιση των εργασιών , παρότι δεν είναι κατά τον εργοταξιάρχη της «Κάστωρ» κ. Λουκά Παπαλουκά χρονοβόρες -σε σχέση πάντοτε με την κατασκευή της νησίδας-περιλαμβάνει και κάποιους αστάθμητους παράγοντες . Αυτοί κατά κύριο λόγο σχετίζονται με την πληρωμή της εταιρείας από την Περιφέρεια ως φορέα διαχείρισης του έργου, αφού η Κάστωρ παρότι μειοδότησε στον σχετικό διαγωνισμό με σημαντικά υψηλό ποσοστό έκπτωσης, δεν έχει λάβει ακόμη και σήμερα ούτε καν το μισό της συνολικής αμοιβής της , ενώ έχει τακτοποιήσει τις πληρωμές της προς τρίτους-εργάτες, υλικά κλπ- κάτι που πραγματοποιήθηκε επειδή οι κατασκευαστές έβαλαν το χέρι στην τσέπη…
Πάντως σε δηλώσεις του ο κ Παπαλουκάς για λογαριασμό της Κάστωρ διαβεβαίωσε πως και η εργολαβία θα φθασει εντός του χρονοδιαγράμματος της σε πέρας και πως δε θα επιτρέψουν να μείνει ημιτελές ένα έργο που φέρει την κατασκευαστική τους υπογραφή, απαντώντας έτσι στην έντονη φημολογία των τελευταίων ημερών περί διακοπής των έργων στο Κατάκολο. Δεν παρέλειψε ωστόσο να αναφέρει πως η δική τους τήρηση των επαγγελματικών και συμβατικών υποχρεώσεων να σημαίνεικαι αδιαφορία από τους αρμόδιους για το δικό τους μερίδιο ευθυνών απέναντι στην εταιρεία , σημείωσε ο κ Παπαλουκάς.
Το παραλιακό κρηπίδωμα έχειήδηολοκληρωθείαπομένονταςμόλις το 10% της αποπεράτωσηςγια την εκτελούμενη επέκταση οχτώ μέτρων, ενώ έχει ήδη κατασκευαστεί και ο εσωτερικός της κυματοθραύστης.
Η επέκταση του προσήνεμου μωλου έχει επίσης ολοκληρωθεί κατά το ήμισυ , αφού ο περασμένοςΧειμώναςματαίωσε την πρόοδο των εργασιών, λόγωανεμοστρόβιλου και έντονουκυματισμού, τους μήνες που προηγήθηκανπαρασύρονταςπολύτιμο υλικό που είχε επιστρωθεί.
Μετά την τοποθέτηση και του υπόλοιπου προστατευτικούμέρους των ογκόλιθων θα γίνει η εναπόθεση των ακρόποδων που καλουπώθηκαν και περιμένουνυπομονετικά στο εργοτάξιο της μαρίνας Κατακόλου, ωσότου τοποθετηθούν από τον πυθμένα εως και την επιφάνεια της θάλασσας, κατά μήκος της επέκτασης των 150 μέτρων .
Όλο αυτό το έργο θα έχει ολοκληρωθεί ,καλώς εχόντων των πραγμάτων, τέλος Ιουνίου, σημείωσε ο κ Παπαλουκάς καλώντας την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων ώστε να μην σημειωθούν περαιτέρω καθυστερήσεις στις πληρωμές προς την εταιρεία.
Θυμίζουμε ότι η εν λόγο εργολαβία έχει φθάσει -μετά και την έκπτωση του διαγωνισμού- στα 11,5 εκατομμύρια ευρώ και η Κάστωρ έχει ήδη δείξει όλον αυτόν τον καιρό- πλην των συμβατικών της υποχρεώσεων- και εξαιρετική προθυμία συνεργασίας με τους τοπικούς φορείς στο Κατάκολο, σε πολλές περιστάσεις που έχουν ανακύψει ανάγκες τεχνικές για την εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού .

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>