Ιστορικά Στοιχεία

Κρουαζιέρα θα σε πάω…

Το λιμάνι ως τουριστικό ξεκίνησε μετά τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου να χρησιμεύει σε ελληνικές και ξένες ναυτηλιακές εταιρείες που το «ανακάλυψαν» αφού ήταν ευσεβής πόθος πολλών να αναπτυχθεί και η ακτοπλοϊκή γραμμή Ζακύνθου Κεφαλληνίας που όμως δεν ευδοκίμησε.

Το Κατάκολο έμεινε «πιστό» στην ιδέα της κρουαζιέρας κι έδειξε αρχικά να πήρε λάθος προσανατολισμό αφού το εμπορικό κομμάτι ήταν μικρότερο από το αναμενόμενο και το τουριστικό είχε μόλις αρχίσει με απροσδιόριστα τότε, αποτελέσματα!

Κι έτσι καχύποπτα έβλεπαν το όνειρο του τουρισμού οι επαγγελματίες αλιείς της περιοχής που γνώρισαν τις απάνθρωπες συνθήκες της Κατοχής και του εμφυλίου και κατάφεραν με νύχια και με δόντια να θρεψουν εαυτούς και αλλήλους μέσω της θάλασσας, πιάνοντας και πουλώντας ψάρια στην αριστοκρατία !

Οι υπόλοιποι στο εργοστάσιο σταφίδας και τις αποθήκες που υπήρχαν τότε στο Κατάκολο. Χρόνια σκληρά και δύσκολα που μέσα από ένα μεταβατικό στάδιο που διήρκεσε δεκαετίες , βρήκαν διέξοδο στον τουρισμό και «άνθησε» μια βαριά βιομηχανία για ολόκληρη την Ηλεία …η κρουαζιέρα με αφετηρία την Αρχαία Ολυμπία και μέσο υλοποίησης, το λιμάνι Κατακόλου.

Για να φθάσει έτσι το λιμάνι να συγκαταλέγεται σήμερα –δια στόματος Υπουργού Τουρισμού- στο δεύτερο λιμάνι προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων μετά του Πειραιά!

Σημερινός στόχος είναι να αναπτυχθεί η δυνατότητα καταρχήν ελλιμενισμού πλοίων τρίτης γενιάς –άνω δηλαδή των 350 μέτρων εκτοπίσματος – γεγονός που θα επιτευχθεί με την σταδιακή επέκταση του λιμανιού με τα εκτελούμενα ,αυτή την στιγμή ,έργα. Καθώς επίσης και της home port δυνατότητας από- επιβίβασης τουριστών στα κρουαζιερόπλοια που προσεγγίζουν στο λιμάνι Κατακόλου…